DR Koncerthuset og Covid-19 - Klik for at læse mere
X Created with Sketch.
0Din kurv er tom

Spørgsmål og svar ­Reduceret publikumskapacitet

Spørgsmål og svar om reduceret publikumskapacitet i DR Koncerthuset

Hvordan vælger I, hvem der kan beholde deres koncertbillet?
Som udgangspunkt har vi nedjusteret kapaciteten i Koncertsalen og i vores studier ud fra et princip om, at de gæster, der har købt billet først, tilgodeses og får tildelt en ny billet – så vidt muligt i samme sektion og/eller priszone.

Ved DR Symfoniorkestrets koncerter tager vi særligt hensyn til orkestrets abonnenter ved at sikre, at de ikke får annulleret for mange koncerter i deres serie.

Hvor tidligt skal man have købt billet eller abonnement for at være sikker på at kunne komme til koncerten?
Det afhænger helt af, hvilken koncert der er tale om. I øjeblikket har vi kun plads til omkring en fjerdedel af vores normale publikum i Koncertsalen, og da rigtig mange køber billet eller abonnement umiddelbart efter salgsstart, kan man desværre opleve at få annulleret sin billet, selvom man har været meget tidligt ude.

Er jeg sikret en plads, hvis jeg er abonnent hos DR Symfoniorkestret?
Desværre bliver også DR Symfoniorkestrets abonnenter ramt af omplaceringer og annulleringer, da antallet af abonnenter i hver serie er højere end det publikumsantal, der i øjeblikket er tilladt i Koncertsalen.

Vi tager dog særligt hensyn til DR Symfoniorkestrets abonnenter ved løbende at sørge for, at de samme abonnenter ikke modtager adskillige annulleringer i træk.

Bliver vi adskilt, selvom vi har købt billetter sammen?
Vi sørger selvfølgelig for, at du kan sidde sammen med dem, som du skal til koncert sammen med. Billetter købt i samme ordre vil blive placeret sammen. Har du for eksempel købt tre sammenhængende billetter, så omplaceres disse samlet.

Hvornår får jeg at vide, om jeg skal til koncert?
Vi bestræber os på at kontakte alle billetkøbere senest to uger før koncertens eller showets afholdelse via e-mail. Husk jævnligt at tjekke din mail, og kontroller gerne dit spamfilter/uønsket post/promoveringer, da mailen fra tid til anden kan gemme sig der.

Hvis min billet annulleres, står jeg så først i køen, hvis kapaciteten igen forhøjes?
Hvis vi igen kan øge kapaciteten i vores koncertsal og i studierne, så sender vi en mail ud til alle de billetkøbere, der har fået deres billet annulleret og som derved får mulighed for at genkøbe billetter. Alle vores gæster får besked samtidig og har derfor lige adgang til at købe billet til den pågældende koncert eller show. Husk derfor at holde øje med din mail, hvis du gerne vil have mulighed for at genkøbe koncertbilletter.

Kan jeg få min billet refunderet, hvis jeg bliver omplaceret?
Det er ikke muligt at få refunderet sin billet på baggrund af omplacering i salen.

Hvor længe regner I med, at der er begrænset kapacitet?
Vi ved desværre ikke hvor længe de nuværende retningslinjer og afstandskrav er gældende, men foreløbig gælder retningslinjerne for kulturarrangementer frem til 31. oktober 2020.

DR Koncerthuset følger naturligvis udviklingen nøje og forbeholder os derfor ret til at op-/nedjustere vores kapacitet i forhold til regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Kontakt os

Fandt du ikke svaret på dine spørgsmål her, så er du naturligvis altid velkommen til at kontakte vores Kundecenter:

Email: drkoncerthuset@dr.dk 
Telefon: 35 20 62 62

Trygheden og sikkerheden for vores publikum, kunstnere og ansatte i DR Koncerthuset har højeste prioritet, og når du kommer til koncert hos os, vil vores personale hjælpe dig med at finde dig til rette i salen og i vores bar- og foyerområde.

Læs hvordan vi passer på dig her

Vi glæder os til at se dig igen i DR Koncerthuset!

Med venlig hilsen
DR Koncerthuset