0Din kurv er tom

Spørgsmål & svar ­Covid-19

Find svar på dine spørgsmål her

Du kan trygt købe billetter til koncerter og shows i DR Koncerthuset. Vi følger myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler. Som følge af Covid-19 er der indført begrænset kapacitet på blandt andet koncertsale og spillesteder i Danmark. Det betyder at DR Koncerthuset har været nødt til at nedjustere kapaciteten på vores koncerter og shows for at efterleve myndighedernes nuværende krav. Det betyder også, at vi kan blive nødt til, at omplacere vores gæster i salen/studierne. De nye retningslinjer til afstand kan desværre medføre, at nogle af vores gæster, vil få annulleret deres billetter for at vi kan leve op til afstandskravene.

Herunder har vi samlet svarene på en række af de mest stillede spørgsmål.

Hvordan vælger I hvem der må beholde deres billet?
Som udgangspunkt har vi valgt at nedjustere kapaciteten i Koncertsalen og i vores Studier udfra gældende princip: De gæster, der har købt billet først tilgodeses, og får tildelt en ny billet.

Kan jeg være sikker på at beholde mit sæde?
Vi kan desværre ikke sikre, at vores gæster beholder deres nuværende plads/sæde. Grundet afstandskravet ved offentlige arrangementer, er vi nødt til at omplacere vores gæster for at sikre, at vi overholder kravet om passende afstand. Vi bestræber os naturligvis på, at omplaceringen sker indenfor samme priszone og sektion og til mindst mulig gene for vores gæster.

Bliver vi adskilt, selvom vi har købt billetter sammen?
Vi sørger selvfølgelig for, at vores gæster kan sidde sammen med dem, som man skal til koncert sammen med. Billetter købt i samme ordre vil blive placeret sammen. Har du for eksempel købt tre sammenhængende billetter, så omplaceres disse samlet.

Hvornår får jeg at vide om jeg skal til koncert?
Vi bestræber os på at kontakte alle billetkøbere ca. 2-3 uger før koncertens eller showets afholdelse via e-mail. Husk jævnligt at tjekke din mail, og kontroller gerne dit spamfilter/uønsket post/promoveringer, da mailen fra tid til anden kan gemme sig der.

Hvis min billet annulleres, står jeg så først i køen, hvis kapaciteten igen forhøjes?
Hvis vi igen kan øge kapaciteten i vores koncertsal og i studierne, så sender vi en mail ud til alle de billetkøbere, der har fået deres billet annulleret og som derved får mulighed for at genkøbe billetter. Alle vores gæster får besked samtidig og har derfor lige adgang til, og mulighed for, at købe billet til den pågældende koncert eller show. Husk derfor at holde øje med din mail, hvis du gerne vil have mulighed for at genkøbe koncertbilletter.

Kan jeg få min billet refunderet, hvis jeg alligevel ikke vil til koncert?
Det er ikke muligt at få refunderet købte billetter.

Hvor længe regner I med at der er begrænset kapacitet?
Vi ved desværre ikke hvor længe de nuværende retningslinjer og afstandskrav er gældende. DR Koncerthuset følger naturligvis udviklingen nøje og forbeholder os derfor ret til at op-/nedjustere vores kapacitet i forhold til regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Kontakt os

Fandt du ikke svaret på dine spørgsmål her, så er du naturligvis altid velkommen til at kontakte vores Kundecenter:

Email: drkoncerthuset@dr.dk 
Telefon: 35 20 62 62

Trygheden og sikkerheden for vores publikum, kunstnere og ansatte i DR Koncerthuset har højeste prioritet, og når du kommer til koncert hos os, vil vores personale hjælpe dig med at finde dig til rette i salen og i vores bar- og foyerområde.

Læs hvordan vi passer på dig her

Vi glæder os til at se dig igen i DR Koncerthuset!

Med venlig hilsen
DR Koncerthuset