DR Koncerthuset og Covid-19 - Klik for at læse mere
X Created with Sketch.
0Din kurv er tom

DR Koncerthuset og Corona-virus

DR Koncerthuset og forholdsregler vedr. Covid-19

Trygheden og sikkerheden for vores publikum, kunstnere og ansatte har højeste prioritet for os i DR Koncerthuset. Når du kommer til koncert hos os, kan du være sikker på, at alle retningslinjer overholdes, og at vores personale vil hjælpe dig med at finde dig til rette i salen og i vores bar- og foyerområde.

I øjeblikket gennemføres alle vores koncerter med reduceret publikumskapacitet på højst 500 personer i Koncertsalen (inkl. personale og medvirkende) og et mindre antal i de øvrige studier. Alle i publikum og på scenen fordeles naturligvis med sikker afstand.

Se Kulturministeriets retningslinjer for kulturarrangementer med siddende publikum her

Sådan passer vi på dig i DR Koncerthuset

Her er nogle af de tiltag, som vi bruger for at passe på vores publikum:

  • Scanning af billetter foretages udendørs i området uden for huset.
  • I henhold til de aktuelle retningslinjer for serveringssteder skal alle gæster fra torsdag 17/9 bære mundbind i foyer- og barområder og i restauranten. Siddende gæster i disse områder behøver dog ikke at bære mundbind, og det er heller ikke påkrævet at bære mundbind under selve koncerten.
  • Har man ikke selv mundbind med, kan man få udleveret et af vores personale ved indgangen – uden beregning.
  • Der er adgang til håndsprit ved indgang og i foyerområdet
  • Samtlige kontaktflader afsprittes mellem hver koncert – fx sæder/stole, håndtag, gelændere osv.
  • Vi har afstandslinjer i områder, hvor der kan opstå kødannelse (fx elevator, bar, billetscanning og toiletter)
  • Publikum placeres sikkert i salen/studiet: ét sædes mellemrum mellem hver person eller par.
  • Der er konstant ventilation i samtlige publikumsområder, så luften udskiftes løbende (ingen recirkulation).
  • Der er ingen fælles garderobe. I stedet har du mulighed for at tage jakke og en mindre taske (max 30 x 40 cm) med ind i salen.
  • Restaurant og barer lukker kl. 22
  • Ekstra udgange tages i brug for at få publikum lettere ud af salen efter koncerten.

BILLEDSERIE: Sådan passer vi på dig i DR Koncerhuset

Omplacering af publikum

Hvis du har købt billet til en koncert, hvor publikumskapaciteten efterfølgende må reduceres pga. corona-restriktioner, kan du opleve at blive omplaceret til en anden plads i salen for at vi kan overholde afstandskravet.

Desværre betyder den reducerede publikumskapacitet også, at mange af vores gæster vil få annulleret deres koncertbillet. Hvis du bliver omplaceret eller vi må annullere din billet, får du besked direkte fra DR Koncerthuset senest to uger inden koncerten.

Spørgsmål og svar om omplacering

 

Hvis din koncert bliver udsat eller aflyst

Hvis vi må aflyse eller udsætte en koncert, kontakter vi altid billetkøberen direkte på mail, og vi opdaterer selvfølgelig også koncertkalenderen på drkoncerthuset.dk.

Hvis din koncert bliver aflyst eller dine billetter bliver annulleret, refunderer vi din billet. Læs mere om refusion af billetter her

Hvis koncerten er udsat til en senere dato, beholder du din billet, som vil være gyldig til den nye koncertdato. Du kan dog også vælge at anmode om refusion af billetten i stedet.


Kontakt os

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte DR Koncerthusets kundecenter på mail eller telefon.

Email: drkoncerthuset@dr.dk 
Telefon: 35 20 62 62

Vi glæder os til at se dig igen i DR Koncerthuset!

Med venlig hilsen
DR Koncerthuset

 

Spørgsmål og svar om reduceret publikumskapacitet

Som følge af Covid-19 er der indført begrænset kapacitet på blandt andet koncertsale og spillesteder i Danmark. Det betyder, at DR Koncerthuset har været nødt til at nedjustere kapaciteten på vores koncerter og shows for at efterleve myndighedernes nuværende krav. Vi har samlet svarene på en række af de mest stillede spørgsmål.

Se spørgsmål og svar her