DR Koncerthuset og Covid-19 - Klik for at læse mere
X Created with Sketch.
0Din kurv er tom

DR Koncerthuset og Corona-virus

DR Koncerthuset og forholdsregler vedr. Covid-19

Som følge af regeringens gældende retningslinjer er alle koncerter i DR Koncerthuset aflyst eller udsat i perioden frem til 7. februar.

Vi kontakter publikum til alle berørte koncerter direkte på mail. Husk, at det er den person, som har gennemført billetkøbet, der modtager mailen.

Hvis koncerten aflyses, refunderer vi din billet inkl. gebyr. Læs mere om refusion af billetter her.

Hvis koncerten udsættes til en senere dato, beholder du din billet, som vil være gyldig til den nye koncertdato. Du kan dog også vælge at anmode om refusion af billetten i stedet.

Reduceret publikumskapacitet (efter 7. februar)

Hvis du har billet til en koncert efter 7. februar, hvor det bliver nødvendigt at reducere publikumskapaciteten, kan du opleve at blive omplaceret til en anden plads i salen, for at vi kan overholde afstandskravet.

Desværre betyder den reducerede publikumskapacitet også, at en del af vores gæster vil få annulleret deres koncertbillet. Hvis du bliver omplaceret eller vi må annullere din billet, får du besked direkte på mail senest to uger inden koncerten.

Spørgsmål og svar om omplacering

Sådan passer vi på dig i DR Koncerthuset

Trygheden og sikkerheden for vores publikum, kunstnere og ansatte har højeste prioritet for os i DR Koncerthuset. Vi følger alle aktuelle retningslinjer for afvikling af kulturarrangementer, og når du kommer til koncert hos os, kan du være sikker på, at vores personale vil hjælpe dig med at finde dig til rette i salen og i vores bar- og foyerområde.

Her er nogle af de tiltag, som vi bruger for at passe på vores publikum:

  • Scanning af billetter foretages udendørs i området uden for huset.
  • I henhold til de aktuelle retningslinjer skal alle gæster bære mundbind i hele DR Koncerthuset. Siddende gæster i bar, foyer og restaurant behøver dog ikke at bære mundbind, og det er heller ikke påkrævet at bære mundbind under selve koncerten.
    Der er desuden visse generelle undtagelser fra krav om mundbind, som kan læses her.
  • Har man glemt mundbind, kan man få udleveret et af vores personale ved indgangen – uden beregning.
  • Der er adgang til håndsprit ved indgang og i foyerområdet
  • Samtlige kontaktflader afsprittes mellem hver koncert – fx sæder/stole, håndtag, gelændere osv.
  • Vi har afstandslinjer i områder, hvor der kan opstå kødannelse (fx elevator, bar, billetscanning og toiletter)
  • Publikum placeres sikkert i salen/studiet: ét sædes mellemrum mellem hver person eller par.
  • Der er konstant ventilation i samtlige publikumsområder, så luften udskiftes løbende (ingen recirkulation).
  • Der er ingen fælles garderobe. I stedet har du mulighed for at tage jakke og en mindre taske (max 30 x 40 cm) med ind i salen.
  • Barerne i foyeren lukker kl. 22
  • Ekstra udgange tages i brug for at få publikum lettere ud af salen efter koncerten.

BILLEDSERIE: Sådan passer vi på dig i DR Koncerhuset

Kontakt os

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte DR Koncerthusets kundecenter på mail eller telefon.

Email: drkoncerthuset@dr.dk 
Telefon: 35 20 62 62

Vi glæder os til at se dig igen i DR Koncerthuset!

Med venlig hilsen
DR Koncerthuset

 

Spørgsmål og svar om reduceret publikumskapacitet

Som følge af Covid-19 er der indført begrænset kapacitet på blandt andet koncertsale og spillesteder i Danmark. Det betyder, at DR Koncerthuset har været nødt til at nedjustere kapaciteten på vores koncerter og shows for at efterleve myndighedernes nuværende krav. Vi har samlet svarene på en række af de mest stillede spørgsmål.

Se spørgsmål og svar her