DR Koncerthuset og Covid-19 - Klik for at læse mere
X Created with Sketch.
0Din kurv er tom

Information vedrørende refusion

DR Koncerthuset refunderer din billet, hvis koncerten er aflyst

Hvis din koncert er blevet aflyst, refunderer vi din billet således:

Billetter købt online på drkoncerthuset.dk
Hvis du har købt dine koncertbilletter online, vil pengene automatisk blive refunderet til kontoen tilhørende det betalingskort, som du har benyttet ved købet. Afsender af beløbet vil være DR Koncerthusets samarbejdspartner Billetlugen. Dog er dette ikke muligt hvis dine billetter er købt for over et år siden (fordi dine betalings-oplysninger ikke må gemmes længere end et år), og vi vil i stedet bede dig indsende dit registrerings- og kontonummer, så vi kan refundere dine billetter via en manuel bankoverførsel.

Information in English

Billetter købt på telefon, med gavekort eller ved personligt fremmøde

Hvis dine billetter er købt igennem DR Koncerthuset på telefon, ved fremmøde i vores billetsalg eller helt/delvist med gavekort, skal du udfylde denne formular.

Hvis du har skiftet betalingskort

Skulle du have skiftet betalingskort siden du købte billetten, kan vi stadig overføre til det nye kort, hvis det er knyttet til samme bankkonto som det, du betalte billetten med.

Hvis du har skiftet bank

Har du skiftet bank, er det ikke muligt at overføre beløbet automatisk til din nye konto. Du kan sende os dine kontooplysninger (registreringsnummer 4 cifre og kontonummer 10 cifre) på en mail til drkoncerthuset@dr.dk, med ”Refusion” i emnefeltet. Husk, at det ikke er kortnummeret, men bankkontonummeret på bagsiden af kortet, vi skal bruge. Vi skal også bruge dit ordre-id, samt navnet på det aflyste event i mailen for at kunne hjælpe dig hurtigst muligt.

I visse tilfælde har vores samarbejdspartner Billetlugen, som forestår de automatiske refusioner, forsøgt at refundere din ordre, til den gamle konto. I tilfælde af, at pengene kommer retur fra den gamle bank til Billetlugen, bliver du kontaktet af dem. De vil bede dig oplyse dine nye konto informationer, således at pengene kan sendes retur. I få tilfælde, vil den automatiske refusion af beløbet gå igennem til din gamle bank og de vil derfor have pengene. I det tilfælde, skal du kontakte den bank afdeling du har været tilknyttet, for at få pengene overført til din nye konto.

Hvis din koncert er blevet udsat

Hvis din koncert er udsat til en senere dato pga. Corona-situationen, kan du beholde din billet, som vil være gyldig til den nye koncertdato. Du kan dog også vælge at anmode om refusion indenfor refusionsfristen på den specifikke koncert her

Vær opmærksom på at vi skal have modtaget din anmodning før den refusionsfrist, som er oplyst i den mail som du har modtaget vedr. udsættelsen af koncerten.

Du skal selv holde øje med din konto

Der er en refusionstid på 2-4 uger inden pengene er på din konto. Vær opmærksom på at køb foretaget med Mastercard kan have en længere refusionstid end de normale 30 dage, alt efter afregnings-datoer for det enkelte kort, bank mv.
Bemærk, at du ikke vil modtage en henvendelse, når pengene for din billet er overført. Vi opfordrer dig til at holde løbende øje med din konto ift. indbetalingen fra enten DR eller Billetlugen.

Forudbetalte bestillinger af antipasti og menuer i DR Koncerthusets bar/restaurant

Har du bestilt mad eller drikke i vores bar eller restaurant og betalt på forhånd, refunderes bestillingen automatisk sammen med billetten.

Tilmeld dig nyheder

Gå ikke glip af gribende oplevelser, gode historier og storslåede koncerter