DR Big Band elsker Steely Dan!

Studie 2

24. februar 2024 KL. 20.00

Event er afholdt

DR Big Band elsker Steely Dan!

Event er afholdt

Studie 2

24. februar 2024 KL. 20.00

flere events

om eventen

Lyden af Steely Dan er lyden af fire årtiers mesterligt mix af rock, pop, funk, soul og jazz. DR Big Band og gæster tager dig med gennem de bedste Steely Dan-moments i arrangementer, der både giver dig den autentiske amerikanske feeling og et nyt, funklende live-take på de ikoniske numre.

Hvad har et amerikansk rockband fra forrige årtusind til fælles med et moderne, nordisk bigband?

Ikke så lidt! Steely Dans musik er nemlig propfuld af saftig jazzharmonik, funky beats og knivskarp blæs.

DR Big Band elsker den særlige lydverden i Steely Dan, der med konstant vekslen mellem charmerende enkelthed og imponerende kompleksitet kan udfoldes i det uendelige. Sammen med alle danske Steely Dan-fans er vi klar til at dykke ned i nogle af de milepæle i bandets produktion, som har givet dem kultstatus verden over og resulteret i mere end 40 mio. solgte albums.

Med DR Big Band på scenen i Studie 2 er to stærke musikalske gæster: Sangeren og guitaristen Hamish Stuart, som bl.a. er kendt fra Average White Band og Ringo Starr’s All Starr Band, og sammen med ham er sangeren Lucy Woodward, der lægger en sikker vokal til de helt nye bigband-arrangementer af funk-mesteren Reuben Fowler – bl.a. kendt som arrangør fra DR Big Bands populære FONK!-koncerter i de seneste sæsoner.

OBS Den oprindeligt annoncerede vokalsolist Fay Claassen har desværre meldt afbud til koncerten pga. sygdom. Hun erstattes af den engelsk-amerikanske sanger Lucy Woodward, der optræder for første gang med DR Big Band.

Kunstnere

Sangeren Lucy Woodward på sort/hvid foto har hænderne placeret på hofterne foran mørk baggrund
Lucy Woodward

Sanger

Hamish Stuart

Guitarist

Reuben Fowler

Dirigent, trompetist

Rabatmuligheder

Praktisk information

Rabat for unge under 30 år - 50%

Børn og unge under 30 år får 50% rabat på de fleste koncerter med DRs kor og orkestre.

Parkering og transport

Læs om transport til DR Koncerthuset, samt parkeringspladser- og takser.

Sociale Medier

Find DR Koncerthuset på diverse sociale medier

Tilgængelighed

Information vedr. tilgængelighed i- og omkring DR Koncerthuset

Praktisk info før dit arrangement

Vi har samlet de vigtigste informationer som er gode at vide før, under og efter dit besøg i DR Koncerthuset.

Nyheder fra DR Koncerthuset

Hold dig opdateret om de seneste arrangementer.

Praktisk information

Studie 2

Rabat for unge under 30 år - 50%

Du kan se om en koncert har U30 rabat ved at vælge et sæde i salsplanen. Herefter kan du se hvilke billettyper/priser der kan vælges til den pågældende koncert. Husk at legitimation skal forevises på forlangende ved indgangen. Rabatter kan ikke kombineres med øvrige tilbud eller rabatter.

Parkering og transport

Midlertidig afspærring af parkeringspladser i dagtimerne

I forbindelse med kommende byggeri, parkeringskælder og den nye M5 linje, vil DR Koncerthusets parkeringsplads være delvist lukket i hverdage mellem 07-17 frem mod jul.
Læs mere

 

DR Koncerthuset ligger på Ørestads Boulevard 13, København S, og der er gode transportmuligheder.

DR har indgået et samarbejde med Q-Park, som står for opsynet med P-pladsen ved metroen.

Du kan her se et kort over området. 

OBS! Parkering skal forudbetales.

Det vil sige at du i billetautomaten køber parkering til et bestemt tidsrum.

Parkering kan forudbetales i billetautomaterne på parkeringspladsen ved indtastning af bilens registreringsnummer. Alternativt kan parkering betales gennem EasyParks app.

NB: Du kan parkere gratis i afmærkede båse i op til 15 minutter ved af- og pålæsning. Husk P-skiven.

Priserne er:
Op til 1 time 20 kr.
Op til 2 timer 40 kr.
Op til 13 timer 60 kr.

EasyPark App

Det er muligt at betale og forlænge din parkering med EasyParks app. Områdekoden til DR Koncerthusets parkering er 3491.
Ved at benytte EasyParks app til betaling af parkering opkræves et tillæg på 15% af den samlede parkeringspris.

Handicapparkering

På parkeringsarealet findes ni gratis handicapparkeringspladser - husk synligt Handicapparkeringskort i forruden. Det er muligt at parkere bilen gratis på alle afmærkede parkeringspladser, hvis der ikke er flere ledige handicapparkeringspladser.

Hybrid- og elbiler

Der er et begrænset antal p-pladser med ladestandere. Du har mulighed for at lade din bil, mens du er til koncert i DR Koncerthuset. Vær dog opmærksom på, at der er begrænset ladetid på max fire timer og du skal derfor stille din P-skive. Al parkering med el-bil eller plugin-hybrid ved DR Koncerthuset, kræver betaling af P-afgift ved betalings-standerne på stedet.

Metro og bus

Der er metroafgange til og fra DR Byen-metrostation ca. hvert 5. min. Metroen kører hele døgnet alle ugens dage (den grønne linje M1 mod Vestamager).
Buslinje 33, 35, 77 og 78 har alle stoppested ved DR Byen på Amager Fælledvej. Herfra tager det kun få minutter at gå til DR Koncerthuset.

Cykler

Cykler kan parkeres under Metrobanen. Det er ikke tilladt at parkere sin cykel op ad DR Koncerthuset, da det kan blokere for flugtveje.

Sociale Medier

Brug af sociale medier

Koncerten starter ofte foran skærmen for mange af os – og DR Koncerthuset ser selvfølgelig med og vil gerne dele jeres allerbedste koncertoplevelser med hele vores publikum.

DR Koncerthuset findes naturligvis også på de sociale platforme. Du finder os både på Facebook, Instagram, YouTube og Twitter. Her finder du nyheder om både stort og småt, så følg med hvis du aldrig vil gå glip af uforglemmelige, magiske oplevelser.

Facebook
Følg med på Facebook – her finder du nyt om både stort og småt. Her får du information om hvornår du skal sidde klar ved tasterne for at sikre dig billet til de mest populære koncerter, så du aldrig glipper de største, sejeste artister, som gæster DR Koncerthuset. Her finder du udvalgte videoer og kunstneriske indslag. Konkurrencer. Det er også her du kan få de første sneak peaks på vores kommende sæson og spændende arrangementer i pibeline.

Instagram

Vores smukke, magiske Koncerthus er selvfølgelig også på Instagram – så vi kan se hinanden og komme helt tæt på!

Dine oplevelser skal naturligvis deles på Instagram – og DR Koncerthuset er selvfølgelig med så vi kan dele alle de magiske øjeblikke.

Hvis du bruger Instagram, så tag alle dine koncert-skud med vores officielle hashtag #drkoncerthuset, så kan det være de kommer direkte i vores billedgalleri på facebook og på drkoncerthuset.dk

En sjælden gang imellem har vi af hensyn til de medvirkende kunstnere, radiolyttere og publikum restriktioner for brug af mobiltelefoner og mobile videooptagelser. Er der særlige regler for brug af digitale medier eller mobiltelefon under en koncert, så vil det tydeligt fremgå på informationen til arrangementet.

Youtube

Du kan naturligvis finde DR Koncerthuset på YouTube, hvor du kan se eller gense højdepunkter fra Koncerthuset. Her finder du unikt indhold der går bagom artisterne og dirigenterne - det er også her du kan finde detaljeret viden om husets akustik og arkitektur og her du kan høre Xtranumre med artister, som du aldrig før har hørt.

Twitter
Vi hedder selvfølgelig @drkoncerthuset – hvad hedder du? Del dine oplevelser, sig din mening, anmeld vores koncerter – del lige præcis det som du har på hjerte og brug vores officielle hashtag, #drkoncerthuset.

Tilgængelighed

Ved DR Koncerthuset forefindes 9 almindelige handicapparkeringspladser, samt seks større afsætningspladser, der reelt er p-pladser. Disse er placeret under metrobanen, vest for DR Koncerthuset, ca. 75 m. fra indgangen til Koncerthuset. Der findes yderligere 5 p-pladser til kassebiler og 1 p-plads til en liftbus. Desuden er der handicapparkeringspladser ved DR Byens reception langs Emil Holms Kanal (modsat DR Koncerthuset).

For synshæmmede er der etableret en ganglinje fra metrostationen til DR Byen.

Der er 16 kørestolspladser i Koncertsalen. De befinder sig bagest på Parterre, 1. Balkon og Orkester A. I Studie 2 er der 4-6 kørestolspladser, afhængig af stoleopsætning. I Studie 3 og 4 er der 2-4 kørestolspladser, afhængig af stoleopsætning.

Kørestolsbrugere, blinde eller andre med et ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationer, skal bestille billet gennem DR Koncerthusets Kundecenter og har mulighed for at tage en ledsager med uden ekstrabetaling. Ledsagerkortet skal vises/fremsendes til DR Koncerthusets Kundecenter ved billetbestilling.

DR Koncerthusets elevatorer kører til alle etager og der forefindes handicaptoiletter ved alle toiletgrupper.

Der er etableret teleslynge i alle DR Koncerthusets sale samt i hovedfoyeren.

Praktisk info før dit arrangement

Undgå print af billetter

Du kan fremvise din billet på din smartphone. For at vi let og hurtigt kan scanne din billet, bedes du skrue op for lysstyrken på displayet på din smartphone inden du stiller dig i kø.

Garderobe/tasker

Garderobe til både tasker og jakker i DR Koncerthuset er gratis. Der findes bemandet garderobe med begrænset kapacitet, samt en ubemandet garderobe. Overtøj og større tasker må af sikkerhedsmæssige hensyn ikke medbringes i Koncertsalen eller studierne og skal derfor afleveres i garderoben.

Toiletter/Handicaptoiletter

Toiletter findes i Koncerthusets foyer niveau 1 (hoved foyeren) og i niveau minus 1 (ved Studie 2, 3 og 4). Der er yderligere toiletter på niveau 3, ved indgangen til parterre, samt niveau 4 ved indgangen til orkester A-B.

Tv-optagelser

Der kan forekomme tv-optagelser/transmissioner af enkelte arrangementer. Vi bestræber os naturligvis på at minimere eventuelle gener for vores publikum i forbindelse med disse tv-optagelser. Såfremt et arrangement optages til tv, vil det fremgå af din billet eller ved information via e-mail eller SMS forud for arrangementet.

Mad og drikke

Det er ikke tilladt at  medbringe og indtage medbragt mad & drikke.

Barerne i foyeren sælger drikkevarer og snacks. Hvis der er pause i dit arrangement vil barerne også være åbne.

Det er også muligt at forudbestille tapas, eller booke middag i DR Koncerthusets restaurant.

Læs mere om tapas i DR Koncerthuset

Læs mere om Koncerthusets Restaurant

Rygning

Rygning er ikke tilladt indendørs i DR Koncerthuset.

Hittegods - hvis du glemmer en ejendel efter et arrangement

Alle glemte ejendele afleveres i receptionen i DR Byen efter Koncerthuset er lukket. Spørgsmål vedr. glemte ejendele, skal derfor ske ved direkte henvendelse til DR's hovedreception på tlf.: 35202640

Nyheder fra DR Koncerthuset

Vil du gerne holde dig opdateret om, hvad der sker i DR Koncerthuset og med ensemblerne? Så kan du tilmelde dig vores nyheder her.

Relaterede arrangementer

Rabatmuligheder

Pluk & Mix

Koncerten indgår som en del af Pluk & Mix. Med Pluk & Mix har du mulighed for selv at sammensætte din egen unikke koncertrække bestående af minimum fire koncerter. Når du sammensætter dine koncerter på denne måde, får du 10% rabat på alle koncerter med DRs Kor & Orkestre. Du skal dog vælge minimum fire forskellige koncerter, men du bestemmer selv hvor mange billetter, du køber – hvis du fx ønsker at invitere kæresten med til de tre koncerter og flere venner eller familien med til den fjerde. Det er dog ikke muligt, at kombinere din pluk og mix-rabat med vores øvrige rabatter og tilbud. Når du først har købt din Pluk & Mix pakke, er det ikke muligt at tilføje flere koncerter til pakken efterfølgende. Du kan læse mere om Pluk og Mix i memuen: 'Dit besøg' - 'Billettyper & Rabatter'.

U30

Børn og unge under 30 år får 50% rabat på de fleste koncerter med DRs kor og orkestre. Du vælger U30 rabat ved at vælge et sæde i salsplanen. Herefter kan du se hvilke billettyper/priser der kan vælges til den pågældende koncert. Husk at legitimation skal forevises på forlangende ved indgangen. Rabatter kan ikke kombineres med øvrige tilbud eller rabatter.

Grupperabat

Du kan få 10% rabat på de fleste koncerter med DRs kor og orkestre ved køb af minimum 25 billetter. Billetter bestilles via gruppesalg@dr.dk. Rabatter kan ikke kombineres med øvrige tilbud eller rabatter.